Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 01, 2005

Ακριβά τα Καλάβρυτα για τους Χιονοδρόμους

Γιατί οι σκιέρ γύρισαν την πλάτη «τραβώντας» για άλλα βουνά;

Την φήμη του «ακριβού Χιονοδρομικού» έχουν αποκτήσει ανάμεσα στους Έλληνες χιονοδρόμους τα Καλάβρυτα. Ακόμα και φανατικοί φίλοι της περιοχής , άρχισαν πλέον να στρέφονται σε άλλα βουνά αναζητώντας καλύτερες τιμές με εφάμιλλες υπηρεσίες. Τον περσινό χειμώνα το πρόβλημα ήταν ιδιαίτερα έντονο τις εργάσιμες καθημερινές , που τόσο τα Καλάβρυτα όσο και το Χιονοδρομικό Κέντρο θύμιζαν περισσότερο ταινία του Αγγελόπουλου παρά χειμερινό θέρετρο. Επαγγελματίες και ξενοδόχοι της περιοχής ,ανήσυχοι έψαχναν να βρουν τι φταίει και «χάθηκαν» οι επισκέπτες χιονοδρόμοι , που στο παρελθόν έρχονταν καθημερινές στα Καλάβρυτα. Αν και τα Σ/Κ η εισροή του κόσμου ήταν φυσιολογική , τις καθημερινές το σκηνικό άλλαζε ως δια μαγείας και οι σκιέρ που χρόνια τώρα ξέφευγαν για να απολαύσουν τις χιονισμένες πλαγιές χωρίς τις ουρές των αργιών είχαν εξαφανιστεί.
Γιατί όμως οι σκιέρ γύρισαν την πλάτη στο Χ.Κ.Καλαβρύτων , «τραβώντας» για άλλα βουνά;
Πριν απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, θα πρέπει αρχικά να εξηγήσουμε ότι ο Έλληνας χιονοδρόμος σήμερα , δεν έχει καμία μα καμία σχέση με τον χιονοδρόμο που γνωρίζαμε πριν από 10 ή 15 περίπου χρόνια.
Ο χιονοδρόμος πλέον ταξιδεύει συχνά σε χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού κάνοντας αναπόφευκτα συγκρίσεις . Ακόμα κι αν δεν έχει την οικονομική άνεση να κάνει πολλά ταξίδια ,το internet του δίνει την δυνατότητα να ενημερώνεται για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της χιονοδρομίας.. «Σερφάροντας» ηλεκτρονικά στις ιστοσελίδες ξένων και Ελληνικών χιονοδρομικών κέντρων ενημερώνεται για τις τιμές και τις εκάστοτε υπηρεσίες . Ο προσωπικός του υπολογιστής ,του δίνει την άνεση να βλέπει τόσο φωτογραφίες όσο και ζωντανά στιγμιότυπα από web cameras καθώς και πλούσιο υλικό για την κάθε περιοχή. Σε διαδικτυακούς χώρους συνομιλιών και ανταλλαγής απόψεων (Forums , Chat Rooms , Blogs) έρχεται σε επαφή με σκιέρ από όλη την Ελλάδα αλλά και από τον υπόλοιπο κόσμο . Εκεί έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσσει εμπειρίες ,να καταγράφει τις εντυπώσεις του , και να ενημερώνετε από άλλους φίλους των χειμερινών σπορ για Χιονοδρομικά κέντρα που ίσως δεν έχει ακόμα επισκεφθεί.
Με λίγα λόγια ο σύγχρονος χιονοδρόμος είναι ενημερωμένος και έχει απαιτήσεις. Σε συνδυασμό με την γενικότερη οικονομική δυσχέρεια , συγκρίνει και μετράει προσεκτικά το που θα δώσει ακόμα και το τελευταίο του ευρώ.
Αυτός ο Έλληνας χιονοδρόμος είναι ο ίδιος που πέρυσι γύρισε προειδοποιητικά την πλάτη στο Χ.Κ.Καλαβρύτων «τιμωρώντας» έτσι με τον τρόπο του , την ομολογουμένως παράλογα ακριβή τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόσθηκε τις καθημερινές.
Η τιμολογιακή πολιτική του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων τα δυο τελευταία χρόνια , βασίσθηκε σε ένα μοντέλο τιμών μεγάλων χιονοδρομικών κέντρων της Ευρώπης , καθώς και λαών με εντελώς διαφορετική χιονοδρομική κουλτούρα αναφορικά με τον νεογενή Έλληνα χιονοδρόμο. Κύριος σκοπός του ήταν η αλλαγή νοοτροπίας των σκιέρ στην χώρα μας και ένα επιπλέον κίνητρο για να κρατήσει τον χιονοδρόμο περισσότερες ημέρες στα Καλάβρυτα ή ακόμα και για μια ολόκληρη εβδομάδα. Για να το πετύχει αυτό έχοντας ως αφετηρία την τιμή των 22 τόσο τις αργίες ,όσο και τις καθημερινές προσέφερε μια έκπτωση ως κίνητρο για κάθε παραπάνω συνεχόμενη μέρα παραμονής στο Χιονοδρομικό Κέντρο.
Αν και αυτό κατ αρχήν ακούγεται καλό , όχι μόνο δεν έπεισε τον Έλληνα Χιονοδρόμο να αποκτήσει «Ευρωπαϊκή» νοοτροπία αλλά κατέληξε σε μεγάλο φιάσκο μιας και τα υπόλοιπα Χιονοδρομικά της χώρας μας, διαμόρφωσαν «ελληνικούς» τιμοκαταλόγους με πολύ πιο προσιτές τιμές για τους χιονοδρόμους ,δίνοντάς τους πραγματικά κίνητρα για εβδομαδιαίες διακοπές στις περιοχές τους.
Για να κατανοήσει κανείς καλύτερα το μέγεθος της διαφοράς τιμών σε σχέση με άλλα γνωστά και αναλόγου δυναμικότητας Χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας , καθώς και τους λόγους που ευθύνονται για την φήμη των Καλαβρύτων ως «ακριβών» ,παραθέτουμε συγκριτικό πίνακα τιμών στις παρακάτω κύριες κατηγορίες: Ημερήσια κάρτα Αργιών , Ημερήσια Κάρτα Καθημερινών , Εβδομαδιαία καθώς και Ετήσια Κάρτα .


Από τις παραπάνω συγκρίσεις διαπιστώνουμε πως σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων είναι και το ακριβότερο στην Ελλάδα !!!
Μοναδική ίσως εξαίρεση αποτελεί η ημερήσια κάρτα αργιών στα Κελάρια του Παρνασσού που τιμάται 25 euro έναντι 22 euro των Καλαβρύτων. Φυσικά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι οι σκιέρ στον Παρνασσό τα Σαββατοκύριακα έχουν στην διάθεσή τους 13 αναβατήρες και στα Καλάβρυτα μόλις 7 , κάνοντας έτσι την διαφορά αυτή των 3 ευρώ να μην φαντάζει ιδιαίτερα μεγάλη μιας και πρόκειται για τις διπλάσιες σχεδόν πίστες. Και τα δυο βέβαια νότια χιονοδρομικά έχουν «τσιμπήσει» τις τιμές τα Σαβ/κα σε σχέση με τα χιονοδρομικά της Βορείου Ελλάδας που τιμολογούν κατά μέσω όρο γύρο στα 15 euro .
Το κυριότερο όμως πρόβλημα διαπιστώνεται τις εργάσιμες καθημερινές που τα Καλάβρυτα έχουν σχεδόν την διπλάσια τιμή από όλα τα υπόλοιπα Χιονοδρομικά Κέντρα της χώρας. Εδώ ακριβώς εξηγείτε και η εξαφάνιση των χιονοδρόμων από τα Καλάβρυτα τις καθημερινές του χειμώνα. Ποιος άραγε σώφρον άνθρωπος θα προτιμούσε να πληρώσει στο Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων 22 euro ,ενώ την ίδια μέρα στον «διασημότερο» ομολογουμένως Παρνασσό μόλις 12 euro;

Ας δούμε δυο παραδείγματα που αποδεικνύουν πόσο μεγάλο είναι το εύρος της διαφοράς τιμών τις καθημερινές .

Για μια εβδομάδα στα Καλάβρυτα ο σκιέρ σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο των Καλαβρύτων θα δαπανήσει 125 euro. Στο απέναντι και μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού για μια εβδομάδα θα δαπανήσει μόνο 60 euro ! Είναι δυνατόν ο πελάτης να επιλέξει ποτέ για εβδομαδιαίες διακοπές τα Καλάβρυτα που έχουν την διπλάσια και κάτι τιμή;

Αν υποθέσουμε ότι ένας Χιονοδρόμος παίρνει άδεια από την δουλειά του ώστε να κάνει 3 καθημερινές σκι χωρίς τις ουρές των lift , τότε σίγουρα τα Καλάβρυτα θα ήταν η τελευταία του επιλογή. Ο λόγος είναι πώς εκεί θα δαπανούσε για 3 μέρες 59 euro , ενώ στον Παρνασσό και Καιμακ Τσαλάν 36 euro , και στην Νάουσα και το Σέλι μόλις 30 euro. Και στο κάτω κάτω αν είναι να δώσει 59euro για 3 καθημερινές στα Καλάβρυτα , δεν δίνει 60 euro στον Παρνασσό ή 50 euro στο Σέλι και να κάνει σκι μια ολόκληρη εβδομάδα;

Ακόμα και στην ετήσια κάρτα τα Καλάβρυτα αποδεικνύονται ακριβότερα από όλα τα υπόλοιπα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας και σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει την διπλή ακριβώς τιμή.(Σέλι , Καϊμάκ Τσαλαν)

Αν και οι αδυναμίες αυτές του τιμοκαταλόγου επισημάνθηκαν νωρίς από τους τοπικούς καταστηματάρχες ενοικιάσεων σκι , δεν υπήρξε καμία αλλαγή πορείας από την διεύθυνση του Χιονοδρομικού Κέντρου που επέμεινε στο μεγάλο στοίχημα του «ευρωπαϊκού» τιμοκαταλόγου με τα γνωστά αποτελέσματα της απαξίωσης από τους σκιέρ. Ακόμα και τα πρώτα δείγματα διαμαρτυρίας μέσω internet καθώς και η πρωτοφανής απουσία χιονοδρόμων τις καθημερινές δεν στάθηκαν ικανές να αλλάξουν τα πράγματα. Το αυτί των «υπευθύνων» δεν φάνηκε να ιδρώνει μέχρι και την πρωταπριλιά , που έπειτα από πιέσεις αποφασίστηκε να χαμηλώσουν οι τιμές για τις δέκα τελευταίες μέρες της σεζόν. Το παράδοξο όμως ήταν πως ακόμα και με αυτή την κίνηση το Χ.Κ.Καλαβρύτων βρέθηκε πάλι ακριβότερο, μιας και τα υπόλοιπα χιονοδρομικά κέντρα είχαν φροντίσει νωρίτερα να μειώσουν κι αυτά τις είδη χαμηλές τους τιμές με αποτέλεσμα να είναι φθηνότερα των Καλαβρύτων!
Το πάθημα αυτό των Καλαβρύτων απέδειξε πως μια τιμολογιακή στρατηγική ,όσο σωστή κι αν φαίνεται κατά την σχεδίασή της , τελικά κρίνεται στην πράξη , τόσο από την ανταπόκριση των πελατών όσο και από τις κινήσεις των ανταγωνιστών. Αν και η χάραξη στρατηγικής είναι απαραίτητη , στις επιτυχημένες επιχειρήσεις οι τακτικές είναι αυτές που προωθούν τη στρατηγική και όχι το αντίθετο. Η τακτική κινείτε συνεχώς , αφουγκράζεται την αγορά και κάνει τις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις.
Όπως παρατήρησε ο Tom Cooper , πρώην διευθύνον σύμβουλος της Access Management : «Μερικές φορές , η πρώτη από τις τακτικές που εφαρμόζεις, αλλάζει ολόκληρο το σχέδιο» Ο καθηγητής του πανεπιστημίου της Μινεσότα Harry Beckwith προσθέτει σε αυτόν το συλλογισμό: « Απ’ ότι φαίνεται όμως , οι εταιρίες είναι σαν τους καρχαρίες. Αν ένας καρχαρίας δεν κινηθεί δεν μπορεί να αναπνεύσει και θα πεθάνει. Οι ζωντανές επιχειρήσεις έχουν την τάση να κινούνται. Αυτές που κοιμούνται συνήθως ασφυκτιούν?.»
Υπάρχουν χιλιάδες τέτοια παραδείγματα από το σύγχρονο management που αποδεικνύουν το αυτονόητο: Η εμμονή σε μια τιμολογιακή στρατηγική που δεν «περπατάει» γιατί χτυπήθηκε από τον ανταγωνισμό και περιφρονήθηκε από τους πελάτες, είναι θανάσιμη για την επιχείρηση. Η στασιμότητα σε αυτή την περίπτωση είναι η χειρότερη συνταγή για αναστροφή του κλίματος. Πόσο σημαντικό είναι δε αυτό , όταν όλοι γνωρίζουμε ότι από την βιωσιμότητα και την πρόοδο της συγκεκριμένης δημοτικής επιχείρησης Χ.Κ.Καλαβρύτων ζει και επενδύει μια ολόκληρη πόλη.
Αναλογιζόμενοι αυτό οι υπεύθυνοι τόσο για την στρατηγική (Δ.Σ.) όσο και για την λειτουργία (Διεύθυνση ) επιβάλετε να χαράξουν μια νέα επιθετική τιμολογιακή τακτική . Με έναν νέου τύπου , προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα τιμοκατάλογο , που θα εκθέτει τον ανταγωνισμό και θα δώσει πραγματικά κίνητρα στους πελάτες χιονοδρόμους να επισκέπτονται τα Καλάβρυτα εκτός από τα Σαββατοκύριακα και τις καθημερινές. Στην χάραξη μιας νέας επιθετικής πολιτικής δηλώνουν έτοιμοι να συνδράμουν τόσο οι ξενοδόχοι όσο και όλοι οι επαγγελματίες ενοικιάσεων σκι της περιοχής , με ελκυστικές προσφορές για τις καθημερινές του χειμώνα , δίνοντας στην κίνηση αυτή μια ακόμα μεγαλύτερη δυναμική.
Στις πονηρές σε οικονομικό επίπεδο μέρες τις οποίες διανύουμε , μια τέτοια συλλογική τακτική θα απέφερε σίγουρα καρπούς και θα έδινε καινούριο ενδιαφέρον και νέα πνοή στην περιοχή που τόσο πολύ το χρειάζεται μετά τον περσινό άγονο χειμώνα.
Η στήλη αυτή θα στηρίξει κάθε καλή προσπάθεια στον τομέα αυτό τον οποίο και θεωρεί καθοριστικό για την επιβίωση του Χ.Κ.Καλαβρύτων καθώς και ολόκληρης της περιοχής που έχει επενδύσει πάνω στην ανάπτυξη και την ευημερία του.

(Δημοσιεύθηκε στην «Εβδομάδα των Καλαβρύτων» Αρ.φυλ.262 την Τετάρτη 31/8/2005)


-------------------------------------------

Γράψτε τα δικά σας σχόλια πάνω στο άρθρο που μόλις διαβάσατε ή απλώς δείτε τα σχόλια άλλων αναγνωστών.

9 σχόλια:

Τη 5:12 μ.μ., Σεπτεμβρίου 06, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Ωραία όλα αυτά όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, αλλά όταν μιλάμε για μία διαφορά της τάξεως 10-20 ευρό εβδομαδιαία σημαντικότερο είναι η αξιοπιστία λειτουργίας του χιονοδρομικού, για κάποιον που θα πάει σε ένα χιονοδρομικό θα κοιτάξει και το τι πίστες υπάρχουν πόσα lift υπάρχουν χρόνοι αναμονής σε κάθε lift εάν αυτό λειτουργεί σωστά ποιες πίστες είναι στην διάθεση του τι θα του προσφέρουν οι πίστες αυτές κ.λ.π

Πιστεύω ότι όσο ποιο ακριβό και αν ήταν το εισιτήριο πέρσι στον Χελμό εάν το χιονοδρομικό λειτουργούσε σωστά , δηλαδή τα lift να λειτουργούν όλα από το πρώτο λεπτό, και κατά την διάρκεια της ημέρας π.χ. το lift της Στύγας, οι χρόνοι αναμονής βασικά για τα Σ/Κ εάν είναι λογικοί , 35 λεπτά για να πάρεις ένα lift, 1 ώρα και 20 λεπτά για να ανέβεις από το sale στην κορφή της Στύγας και εάν λείπανε όλα αυτά τα οποία κάνουν ένα τουρίστα-χιονοδρόμο να αγανακτεί τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε σύγκριση και στις τιμές.
Το θέμα είναι ότι έτσι όπως έχει καταντήσει το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων
είναι μεγάλο ρίσκο να πας για να κάνεις χειμερινές διακοπές.

 
Τη 6:30 μ.μ., Σεπτεμβρίου 06, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

ΩΡΑΙΑ ΑΣ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΠΑΛΙ ΜΕ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΤΟΝ Χ.Κ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΠΕΡΣΥ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΤΩ ΟΛΑ ΤΑ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΜΕΣ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΦΥΣΙΚΑ ΑΠΟ ΕΓΩ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ.ΛΟΙΠΟΝ ΔΙΑΒΑΣΑ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΙΜΕΣ 125 90 ΚΛΠ ΠΟΥ ΤΙΣ ΕΙΔΑΤΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ? ΕΛΕΟΣ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΙΛΑΤΕ ΕΛΕΟΣ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑ .....ΣΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕ ΥΠΝΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΥΡΙΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΤΙ ΠΑΕΙ ΣΤΡΑΒΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΕΠΙ 4-5 ΤΟΥ 125 ΕΥΡΩ ΑΣ ΠΑΡΟΥΜΕ ΕΝΑ Χ.Κ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ...ΑΠΟ ΣΑΣ ΣΤΟ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΕΤΣΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ...ΒΑΣΙΛΙΤΣΑ ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ ΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΜΙ3Ι ΕΙΝΑΙ ΤΙΣ ΤΑ3ΕΩΣ ΤΟΝ 30 ΜΕ 40 ΕΥΡΩ ΗΜΕΡΙΣΙΟΣ 40Χ7 ΕΙΝΑΙ 280 ΕΥΡΩ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΟ ΠΗΛΙΟ 7 ΜΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ 350 ΕΥΡΩ ΚΑΙΜΑΚΤΣΑΛΑΝ 300+ ΕΛΕΟΣ ΕΛΕΟΣ ΕΛΕΟΣ ΧςΡΙΣ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ ΦΑΓΗΤΟ ΚΛΠ ΟΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΒΡΕΙ ΜΕ 150 ΕΥΡΩ ΤΗΝ ΒΔΟΜΑΔΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ ΟΣΟ ΚΡΑΤΑ Η ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΕΛΕΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ

 
Τη 11:49 π.μ., Σεπτεμβρίου 07, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Προς anonymous...
Ωραία, αφού λοιπόν όλα ήταν όμορφα το χειμώνα που πέρασε γιατί το χ/κ ήταν άδειο τις καθημερινές ;

ΑΛΕΞΗΣ ΛΥΓΓΙΤΣΟΣ
ΑΡΓΟΣ

 
Τη 6:22 μ.μ., Σεπτεμβρίου 07, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αλέξη το Χιονοδρομικό κέντρο έμεινε άδειο τον περασμένο χειμώνα γιατί κάτι ....παιδα έκαναν δυσφήμιση στο άρτια οργανωμένο ΧΚ των Καλαβρύτων. Έτσι δεν ειπώθηκε;

Εγώ έχω να πω μόνο το ακόλουθο. Μαγεύτικα από το σκι όταν είδα για πρώτη φορά την θέα από την Στύγα. Συνέχισα για δύο χρόνια φανατικά να αδιαφορώ για το Παρνασσό, για το εξωτερικό, γιατί με είχε κυριολεκτικά μαγέψει το βουνό. Κάποιοι Κύριοι όμως που έχουν πάρει διαζύγιο με την αλήθεια με έκαναν να μην θέλω ξανά να έρθω. Να διαβάζεις ότι όλες οι πίστες είναι ανοικτές και όταν ανεβαίνεις το ΧΚ να είναι κλειστό και άλλα και άλλα .... Με ποιό δικαίωμα Κύριε μου συμπεριφέρεστε έτσι;
Τέλος πάντων. Καλή αντάμωση φίλε Αλέξη στα βουνά. Καλή συνέχεια στην προσπάθεια αυτού του δικτιακού τόπου αν και φοβάμαι ότι θα είναι ο επόμενος στόχος του Κυρίου.

 
Τη 9:01 μ.μ., Σεπτεμβρίου 07, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

αγαπητε ανωνυμε
το 30 που αναφερεις για τη βασιλιτσα ειναι για 2κλινο με πρωινο οχι κατ ατομο (σμιξη)
εγω απλα να θιξω και το θεμα παροχης των υπηρεσιων του κεντρου καλαβρυτων που ειναι μετρια εως και κακη
επισης αν καταφερναν και διοχετευαν τις ψηλες γοβες και τις μινι φουστες στο πανω σαλε απο αλλο λιφτ μπορω να πω οτι επιτελεσαν μεγαλο εργο
σε πολυ λιγα χιονοδρομικα κεντρα εχουν προσβαση μη χιονοδρομοι στα πανω σαλε
αναμενουμε να δουμε τα αποτελεσματα τη φετεινη σαιζον
καιοχι 22 ευρω στις 1 το μεσημερι

φιλικα
γειτονας τσοπανης χιονοδρομος

 
Τη 8:34 π.μ., Σεπτεμβρίου 08, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Προς anonymous 1 :
Ειπώθηκε αυτό που λές αλλά αλοίμονο εάν αυτά τα παιδάκια είχαν τη δύναμη να δυσφημήσουν ένα χ/κ. Εάν όντως την είχαν ή την έχουν πάει να πεί οτι λένε την αλήθεια.
Δεν διαφωνώ με το δεύτερο μήνυμά σου φίλε ανώνυμε. Απλά πρέπει μέσα και από εδώ να βοηθήσουμε έτσι ώστε να λυθούν τα όποια (πιθανώς) προβλήματα αντιμετωπίζει το χ/κ Καλαβρύτων. Δεν δέχομαι οτι κάποιοι έχουν προκατάληψη με το συγκεκριμένο χ/κ. Όσο για τον κύριο που λές ξέρεις και ξέρω σε ποιόν αναφέρεσαι. Από τη στιγμή όμως που δεν τον γνωρίζω προσωπικά δεν μπορώ να έχω άποψη. Θα ήμουν άδικος. Συνεπώς ας ξανατονίσουμε τα προβλήματα που έχουμε αντιληφθεί και ας προσπαθήσουμε για την επίλυσή τους. Εκτός εάν κάποιος ή κάποιοι δεν θέλουν να τα λύσουν.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
ΑΛΕΞΗΣ ΛΥΓΓΙΤΣΟΣ
ΑΡΓΟΣ

 
Τη 3:52 μ.μ., Σεπτεμβρίου 08, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Η πρόβλεψη (η οποία και για κακή μου τύχη βγήκε αληθινή) από το snow-forecast για τον καιρό στον Παρνασσό, μία από τις καθημερινές του περασμένου χειμώνα, ήταν λίγη συννεφιά μέχρι το μεσημέρι, ενώ για το Καλάβρυτο ήταν ηλιοφάνεια.

Γνωρίζοντας τις συνέπειες του νόμου, προτιμώντας την άπλα του Παρνασσού και ΚΥΡΙΩΣ επειδή δεν υπήρχε ποτέ πρόβλεψη από το χιονοδρομικό των Καλαβρύτων για το αν θα είναι ανοικτή η Στύγα, πήρα την απόφαση να ξεκινήσω για Βοιωτία.

Φτάνοντας Αράχωβα κατά τις 8 παρά, το βουνό ήταν βαρύ. Παίρνω τηλέφωνο το χιονοδρομικό και με ενημερώνουν ότι είχε δοθεί αναστολή μέχρι τις 9:30 και βλέπουμε. Λόγω του ότι ήταν η τελευταία φορά που θα έκανα σκι την περασμένη χρονιά και ήθελα να κάνω καλό σκι, και λόγω της καλής πρόγνωσης στα Καλαβρυτα, παίρνω την απέλπιδα απόφαση να ξεκινήσω από Αράχωβα για Καλάβρυτα. Ήθελα από μικρός την κάνω αυτήν την μ...τρέλλα και να που μου δινόταν η ευκαιρία χωρίς να χάνω και τίποτα. Μια μικρή ΒΟΛΤΑΡΑ θα έκανα.

Στο δρόμο, και για το σιγουρέψω, τηλεφωνώ στο χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων για να πάρω πληροφορίες για την εκεί κατάσταση και για το ποιοι αναβατήρες ήταν ανοικτοί, μη τυχόν και ανέβω και είναι και εκεί κλειστό ή είναι κλειστή η Στύγα. Πήρα μία, πήρα δύο, πήρα 10-δύο φορές τηλέφωνο, αλλά όλο ο τηλεφωνητής έβγαινε. Απάντηση ΚΑΜΙΑ. Ακόμα και κατά τις 9 παρά (ή 9:30 παρά, δεν καλοθυμάμαι) που θα άνοιγαν ΚΑΝΟΝΙΚΑ οι αναβατήρες, τα τηλέφωνα κατεβασμένα. Σου απαντούσε δε και ο τηλεφωνητής τους τα ίδια και τα ίδια και σου έσπαγαν τα... νεύρα.

Δηλαδή ακόμα και την ύστατη ώρα, που ενδεχομένως κάποιος να θέλει να αποφασίσει για το πού να πάει για σκι, είτε από Αθήνα είτε από Πάτρα (άλλωστε ακόμα και με τα διόδια του Ρίου-Αντιρίου από Πάτρα δεν είναι μεγάλη η διαφορά τιμής, τη στιγμή που τα Καλάβρυτα είναι ακόμα και τις καθημερινές 22 Ευρώ), το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων αντί να κερδίζει τον πελάτη με την ενημέρωση και την εξυπηρέτιση (στην συγκεκριμένη μέρα δεν θα είχε και ανταγωνισμό...) δεν κάνουν ΤΙΠΟΤΑ για να μας βοηθήσουν. Λες και δεν υπήρχε κανείς εκεί απο νωρίς. Λες και 9 (ή 9:30, είπα πως δεν καλοθυμάμαι) η ώρα θα έφταναν εκεί για να ανοίξουν το πολυτελές χιονοδρομικό τους. Νωρίτερα όμως φαίνεται ότι μάλλον έπιναν καφεδάκι. Μπορεί να φαίνεται σκληρό το σχόλιο και το συμπέρσμα να βγαίνει βεβιασμένα και λίγο ελληνικά... αλλά δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει ενημέρωση κοινού. Ένα τηλεφωνάκι βάλε να σηκώνουν. Οι άλλοι δηλαδή γιατί έχουν; Τι άλλο να σκεφτώ εκτός από τη βαρεμάρα και την ανευθυνότητα αλλά και την χαζομάρα... τρομάρα τους!

Για την ιστορία, η στύγα ήταν ανοιχτή και ο ουρανός επίσης. Έκανα κάποια χιλιόμετρα παραπάνω αλλά το χιονοδρομικό ήταν σχεδόν άδειο και το κατ' ευχαριστήθηκα. Έστω και με τόσα λεφτά.

Εν κατακλείδι και συγγνώμη αν κούρασα, αλλά όποιος έφτασε μέχρι εδώ, πάει να πει ότι κάτι έχει να του πει η ιστορία:
1. Γιατί αυτήν την Στύγα την κρατάτε κλειστή σαν κόρη οφθαλμού; Καταλαβαίνω την ιδιαιτερότητα της εν λόγω πίστας ειλικρινά (πάγος, κίνδυνος χιονοστοιβάδων κλπ). Όμως άλλες χρονιές δε συνέβαινε αυτό. Ενώ ακόμα και καλές καιρικά καθημερινές, δεν ήταν ανοιχτή χωρίς κανένα προφανή λόγο. Οι δε δικαιολογίες δεν πείθουν κανένα! Διάολε τόσα χρόνια έχουμε φάει στα χιονοδρομικά, κάτι ξέρουμε και εμείς. Οι "κύριοι" όμως υποτιμούν την εμπειρία και την νοημοσύνη μας.
2. Γιατί δεν υπάρχει μία στοιχειώδης ενημέρωση από το site; εκτός από τα στοιχειώδη σχόλια "αν ο καιρός το επιτρέψει".
Γιατί αποκλείστηκε το snow-report από την ενημέρωση. Τόσα λεφτά πια κερδίζει το site από τις διαφημήσεις που βάζει ή μήπως το ενοχλούν οι ακριβείς ενημερώσεις του snow-report;
Γιατί τα τηλέφωνα δεν απαντώνται.
3. Τέλος, γιατί δεν επενδύονται τα λεφτά σε μία πιο γρήγορη Στύγα. Τα Καλάβρυτα χωρίς Στύγα ή με μία Στύγα που υπολειτουργεί (ένα παρά ένα κενά καθίσματα) για τον έμπειρο σκιέρ δεν λένε τίποτα και για όλους γίνονται τελικά ανυπόφορα, αν ο κόσμος μαζευτεί σε ουρές στα εναπομείναντα -2 ουσιαστικά- lift. Το τριπλό (Αχιλλέας) πάει πιο αργά και από την καθυστέριση, λόγω των πεζών αναβατών που μεταφέρει (άλλη πονεμένη ιστορία).
4. .... -Θα μπορούσα να γράφω κι άλλα αλλά έλεος, βαρέθηκα-

Καλά να πάθουν τα Καλάβρυτα. Με τέτοιες αστείες "πρωτοβουλίες", σιγά-σιγά τα βλέπω να κλείνουν και τα εναπομείναντα lift.
Βέβαια από την όλη υπόθεση δεν βγαίνει χαμένο μόνο το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων αλλά και στο σύνολό τους οι σκιέρ, πού δεν κάνουν το σκι που θα ήθελαν ή πάνε και στριμώχνονται όλοι στον Παρνασσό.

Προσωπικά, πέρσι πήγα ΜΟΝΟ μία φορά στα Καλάβρυτα και ήταν αυτή που περιγράφω. Άλλες χρονιές το επισκεπτόμουν 4 με 5 φορές και θα ήταν πολύ περισσότερες αν και οι προηγούμενες διοικήσεις είχαν κάνει κάποια προφανή (για ορισμένους) πράγματα.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας,
Γιάννης

 
Τη 11:45 π.μ., Σεπτεμβρίου 12, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Βασίλη καλημέρα (μήπως αγνάντευες το Σάββατο στην παραλία Πλατάνου απέναντι είδα κάποιον που σου έμοιαζε )
Έκανα το Σ/Κ την διαδρομή Ακράτα Ζαρούχλα χιονοδρομικό Καλάβρυτα
Μήπως (ξέρεις ) πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του εναπομείναντα κομματιού χωματόδρομου από Ζαρούχλα προς χιονοδρομικό !!??? περίπου 8 χλμ στο τέλος του δρόμου δεν έχουν ξεκινήσει καν και ο δρόμος φτάνει μέχρι ένα σημείο και είναι σαν να σταματάει ο χρόνος σε αυτό το σημείο έχει πολύ πλάκα βασικά άμα το καλοσκεφτείς.
Ο δρόμος είναι ολοκαίνουριος άσφαλτος , το τοπίο μαγευτικό (δεν είναι η πρώτη φορά που κάνω την διαδρομή την κάνω εδώ και χρόνια πριν καν αρχίσουν τα έργα) και μόλις φτάσεις περίπου στην κορφή σταματάει η άσφαλτος και ξεκινάει αμέσως ο χωματόδρομος, στο σημείο αυτό μηδέν δεν υπάρχει ούτε φτυαριά από την πλευρά του χωματόδρομου ούτε ροδιά από μπουλντόζα και ούτε ένα σκεπάρνι.

 
Τη 6:48 μ.μ., Οκτωβρίου 18, 2005 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Βασίλη χαιρετίζω την ειλικρινή σου προσπάθεια για ενημέρωση,

Το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής του χ/κ Καλαβρύτων έχει απασχολήσει πολύ κόσμο στο παρελθόν και δε θα ήθελα να επεκταθώ πολύ.Μερικές παρατηρήσεις,και μόνο.Διαχωρίζω τα ζητούμενα στα:
a)αν το αντίτιμο που ορίζεται από την τιμολογιακή πολιτική ανταποκρίνεται στις προσφερόμενες υπηρεσίες.
b)αν η συγκεκριμένη τιμολογική πολιτική έχει εφαρμόζεται με συνέπεια ή απλά πρόκειται για κατ'όνομα "ευρωπαικών προδιαγραφών".
c)αν τελικά αυτή η τιμολογιακή πολιτική δύναται να ανταποκρίθεί στην ελληνική πραγματικότητα.

1)Για το πρώτο δεν χρειάζεται να πω άλλα πράγματα,νομίζω ότι και ο τόπος σας έχει καταλάβει.

2)Όσον αφορά το δεύτερο τώρα,ας γίνει κουβέντα.Έστω ότι ακολουθόταν η ευρωπαϊκή τιμολογιακή πολιτική.

α)Πάγια διάταξη των ευρωπαϊκών τιμοκαταλόγων των χ/κ είναι οι διακυμάνσεις τιμών μέσα στην χειμερινή περίοδο.Άλλες τιμές ας πούμε το Δεκέμβρη,αλλές μέσα στις γιορτές,άλλες το Γενάρη-Φλεβάρη-Μάρτη και άλλες από Απρίλη κι ύστερα.Οι τιμές πουθενά,τουλάχιστον σε όσα χ/κ στο εξωτερικό έχει τύχει να κοιτάξω,δεν παραμένουν στάσιμες κατά τη διάρκεια του χρόνου.Στις Άλπεις π.χ υπάρχουν τα low seazon lift pass,mid seazon και high seazon,μέσα στη χειμερινή περίοδο(δε μιλαώ καν για τους παγετώνες).
Στην περίπτωσή μας δε γίνεται.

β)Να ενημερώσω (όχι ότι δεν είναι γνωστό),ότι στην Ευρώπη είναι πολύ διαδεδομένο η "επιχορήγηση" του χ/κ από τις επωφελούμενες της λειτουργίας του επιχειρήσεις.Δηλαδή το άπό το τοπικό ξενοδοχείο μέχρι το μαγαζί με εξοπλισμό,σύμφωνα με την "ευρωπαική πολιτική" υποχρεούνται να πληρώνουν ένα είδος φόρου στο χ/κ.
Αλήθεια υπάρχει κάτι τέτοιο στα υπόψην;

Οπότε είναι δυνατόν να ισχυρίζόμαστε ότι πρόκειται για ευρωπαική τιμολογιακή πολιτική,εφόσον στην μεταφορά της, στοιχείωδεις διατάξεις της αφαιρούνται;

Οι μειωμένες τιμές των καθημερινών ή ορισμένων κοινωνικών ομάδων (φοιτητές,στρατιώτες κλπ)καταργήθηκαν στο όνομα μιας ενοποιημένης "ευρωπαϊκών προδιαγραφών" τιμολογιακής πολιτικής.Μα τελικά αυτό που υφίσταται δεν είναι ευρωπαϊκή πολιτική,οπότε οι λόγοι κατάργησης των καθημερινών δεν μπορεί να είναι κάτι,που δεν εφαρμόζεται.

Δεν εξετάζω αν θα έπρεπε να ισχύσει τελικά κάτι τέτοιο ή όχι.Απλά λέω ότι πως η κατά τα άλλα ευρωπαικών προδιαγραφών τιμολογιακή πολιτική ασπάζεται "ορισμένα" μόνο στοιχεία της γνήσιας ευρωπαικής τιμιλογιακής πολιτκής,ενώ άλλα τα απορρίπτει.

Και εδώ που τα λέμε δε θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς,εφόσον η ελληνική πραγματικότητα διαφέρει εκ θεμελίων από την ευρωπαϊκή.

Εφόσον,λοιπόν,γίνεται κάτι τέτοιο έχουμε να κάνουμε με μια ιδιότυπη και "επιλεκτική" προσαρμογή στο ελληνικό πλαίσιο και ο δήθεν ισχυρισμός περί "ευρωπαικών ..." καταρρίπτεται.

Οπότε σας παρακαλώ μην ακούω για τιμολογιακή πολτική "ευρωπαικών προδιαγραφών" ούτε για αστείο,διότι δεν υπάρχει σχέση ούτε στη σύλληψη,ούτε στην υλοποίηση.Ποτέ κανένα Ευρωπαϊκό χ/κ δεν θα έκανε τέτοια πολιτική.Ακόμα κι αν επιχειρήθηκε η μεταφορά του ευρωπαικού τρόπου τιμολόγησης έγινε με απαράδεκτα ελλιπή τρόπο,δίχως στοιχειώδεις αναλογίες και φυσικά αγνοώντας "επιλεκτικά" την ελληνική πραγματικότητα,όσο και το λόγο τιμής/υπηρεσιών.

Βέβαια ξεπηδά το άλλο ερώτημα:με τι κριτήρια έγινε τελικά αυτή η ελληνοποίηση του "ευρωπαϊκού" τιμοκαταλόγου; Αυτό Βασίλη θα ήθελαν πολλοί να το μάθουν οι συνειδητοποιημένοι χιονοδρόμοι.Ίσως θα μπορούσες εσύ μιας και ζεις στον τόπο των Καλαβρύτων να κάνεις μια σχετική έρευνα,διότι όντως να υπάρχουν λόγοι για κάτι τέτοιο,που δεν έχουν γίνει κατανοητοί.

3)όσον αφορά το θέμα αν τελικά αυτό το "ευρωπαικών προδιαγραφών" ή τέλοσπάντων το ελληνοποιημένο "ευρωπαικών προδιαγραφών" ταιριάζει με την ελληνική πραγματικότητα.Έτσι όπως είναι αυτή τη στιγμή η ελληνική πραγματικότητα σε συνδιασμό με αυτό το σύστημα και το ύψος τιμολόγησης,οι ντόπιοι καταστηματάρχες-ξενοδόχοι έχουν να δώσουν την απάντηση,διότι είναι εκείνοι στων οποίων την επιχείρηση καθρεπτίζεται η στάση του κοινού.Προσωπικά πιστεύω ΟΧΙ,αν και η γνώμη του ενός ποτέ δεν μέτρησε.

Χαιρετισμούς και πάλι Βασίλη και εύχομαι το καλύτερο για τον φυσικό,αλλά και το δικτυακό τόπο σας.Εξάλλου είχα την τιμή και εγώ να αρθρογραφήσω κάποτε ένα κειμενάκι στην τοπική σας εφημερίδα για το χιονοδρομικό κέντρο "Πάνος Πόλκας",που έχω στην καρδιά μου με ένα διαφορετικό και όμορφο τρόπο.

Καλή συνέχεια

Υ.Γ 1:Τη στιγμή που τα γράφω αυτά,ήδη έχει γίνει ένα μεγάλο βήμα εμπρός στις σχέσεις χ/κ Καλαβρύτων και χιονοδρόμου,μέσω του Σ.ΤΟΥ.Χ όπως έχεις και εσύ αφιερώσει μέρος της σελίδας σου και είναι ΑΞΙΟ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΩΝ.


Y.Γ 2:Για την εβδομαδιαία σύγκριση με τον Παρνασσό,η διαφορά είναι καταφανής.Βέβαια,σε διακοπές μιας εβδομάδας εισέρχονται κα άλλοι παράγοντες,όπως διαμονή-διατροφή και δεν ξέρω αν κατά πόσο η Αράχωβα,έρχεται πιο οικονομικά και αν τελικά το handicap από τις τιμές των lift pass,εξισώνονται από τις τιμές στις υπόλοιπες υπηρεσίες(από ενοικιασμό εξοπλισμού μέχρι καφέ στο σαλέ).

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα