Δευτέρα, Απριλίου 03, 2006

ΈNAΣ "ΚΟΥΚΟΣ" ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ;

Προσπάθεια για αλλαγή νοοτροπίας στο Χ.Κ. Παρνασσού με τον Πάνο Δρίβα σε θέση συμβούλου και βλέπουμε...

Ίσως η μοναδική ευχάριστη είδηση για φέτος από το γειτονικό Χ.Κ. που ταλανίστικε από πάρα πολλά προβλήματα τον χειμώνα που διανύσαμε προκαλώντας την αγανάκτηση των επισκεπτών χιονοδρόμων αλλά και των επαγγελματιών της περιοχής που πλήρωσαν τις συνέπειες της απαξίωσης.
Πριν τρεις εβδομάδες περίπου ο δημοφιλής πρώην διευθυντής του Χ.Κ.Πηλίου Πάνος Δρίβας ανέλαβε θέση «συμβούλου» στο χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού και χωρίς να χρονοτριβεί ανέλαβε δράση προσπαθώντας δηλαδή για το αυτονόητο : Την Ασφαλή και Εύρυθμη λειτουργία των Αναβατήρων και των πιστών . Η προσωπική του παρουσία στις πίστες του κέντρου αποδείχθηκε καταλυτική καθώς έδωσε επιτόπου λύση σε πλήθος γνωστών και χρόνιων προβλημάτων , δίνοντας το στίγμα του για νέο τρόπο αντίληψης περί λειτουργίας , ασφάλειας και σεβασμό στον επισκέπτη χιονοδρόμο. Ήδη τα forum στο internet σφύζουν από ενθουσιώδη μηνύματα χιονοδρόμων όσον αφορά την νέα προσπάθεια .

Φυσικά όλη αυτή η έστω αργοπορημένη αλλαγή νοοτροπίας δεν έγινε αναίμακτα. Το περασμένο Σ/Κ η προσπάθεια του κ.Δρίβα να εφαρμόσει τους κανονισμούς στο θέμα της επιβίβασης και αποβίβασης των snowboarder στους εναέριους αναβατήρες βρήκε λίγες αλλά έντονες αντιδράσεις . Σε ανακοίνωσή του στο διαδύκτιο ο κύριος Δρίβας αιτιολόγησε με επιχειρήματα την απόφασή του αυτή:

«Αγαπητοί φίλοι, Το περασμένο ΣΚ 25,26/3/2006 στο ΧΚΠαρνασσού φάνηκε απλά μια προσπάθεια για το αυτονόητο, που είναι Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΗΡΩΝ, μια πτυχή της οποίας είναι η επι-αποβίβαση των snowborder στους εναέριους αναβατήρες. Εφαρμόστηκαν δηλ. τα όσα ήδη προβλέπονται από κανονισμούς προκειμένου
1. να διαφυλαχτεί η ασφάλεια των χιονοδρόμων των διερχόμενων κάτω από εναέριους αναβατήρες από την πτώση snowboard από τα χέρια επιβατών καρεκλών.
2. να βελτιστοποιηθεί η ταχύτητα των αναβατήρων με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση του χρόνου αναμονής στην ουρά και του χρόνου μεταφοράς προς τον πάνω σταθμό.

Και είναι η υποχρεωτική επι-αποβίβαση του snowborder με δεμένο το σανίδι στο πόδι και ασφαλισμένο με ειδικό λουράκι, ώστε
1. Το να μην πέσει το σανίδι κάτω από την καρέκλα πάνω στο κεφάλι χιονοδρόμου με απρόβλεπτα αποτελέσματα ,να μην εξαρτιέται μόνο από το σφίξιμο του χεριού (όσο φιλότιμο κι αν είναι ) του snowborder, αλλά να εγγυάται από το σφίξιμο της δέστρας και από το ειδικό συνδετικό λουράκι
2. Ο κάθε χιονοδρόμος να ολισθαίνει (και όχι να περπατάει) επί παγωμένου εδάφους (ράμπα επι-αποβίβασης) προκειμένου την στιγμή επαφής καρέκλας ?σώματος να έχουμε όσο το δυνατόν κοινή ταχύτητα (ελαχιστοποίηση σχετικής ταχύτητα για τους πιο τεχνοκράτες) , άρα και αποφυγή δημιουργίας κραδασμών προς το σώμα ή προς τη καρέκλα με ανεπιθύμητα αποτελέσματα στον χιονοδρόμο ή στον αναβατήρα.
Υπάρχει ειδικό σχέδιο για την βέλτιστη ράμπα (κλίση,αποστάσεις κ.λπ) επι-αποβίβασης και ελπίζω σύντομα να υλοποιηθεί.
Νόμιζα ότι όλοι , λίγο πολύ έχουμε την εμπειρία
1. του μη απόλυτου ελέγχου του σφιξίματος του χεριού μας είτε λόγω παγώματος , είτε λόγω σκουντήγματος από τον διπλανό.(μερικοί ίσως να έχουν και χειρότερη εμπειρία από κατερχόμενα σανίδια) 2. του τραντάγματος πίσω από το γόνατο ή πάνω στην γάμπα κατά την επιβίβαση , ή του αγχωτικού αποκλίνοντος τρεξίματος κατά την αποβίβαση. Και ήλπιζα να γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα της εφαρμογής των παραπάνω κανονισμών.
Επίσης , το ΧΚΠαρνασσού σεβόμενο τους αρχάριους snowborder επιτρέπει την επι-αποβίβαση με το σανίδι στο χέρι (πάντα ασφαλισμένο) μόνο στο διθέσιο ΑΙΟΛΟ , που γι αυτό το λόγο λειτουργεί με χαμηλή ταχύτητα, ενώ προσπαθεί το τριπλό Βάκχος και το τετραπλό ΗΡΑΚΛΗΣ να λειτουργούν με την μέγιστη ταχύτητα προκειμένου να προσφέρει στους υπόλοιπους χιονοδρόμους τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.

Το περασμένο ΣΚ υπήρξαν 4-5 snowborder (επί συνόλου περίπου 1.800 χιονοδρόμων ) που εξέφρασαν την διαφωνία τους με τον συγκεκριμένο κανονισμό με διάφορους τρόπους .
1.Εξύβριση των εργαζομένων
2.Παράκληση για ιδιαίτερη μεταχείρηση λόγω απειρίας ή λόγω τραυματισμών
3.Απαίτηση εφαρμογής των ιδιαίτερων προτιμήσεων τους με τσαμπουκά του τύπου {πλήρωσα και κάνω ό,τι μου αρέσει}, αδιαφορώντας για τις συστάσεις των υπευθύνων και προκαλώντας ολιγόλεπτη διακοπή της λειτουργίας του αναβατήρα ελπίζοντας οι αναμένοντες στην ουρά να απαιτήσουν την ικανοποίηση του τσαμπουκά τους προκειμένου να συνεχιστεί η λειτουργία..
4.Μηδενιστικές θεωρίες του τύπου ?..αφού όλα είναι χάλια γιατί μας ζαλίζετε με χαζομάρες περί ασφαλούς και εύρρυθμης λειτουργίας?.
Ευτυχώς στην συνέχεια έπαψαν τα προβλήματα και όλα κύλισαν ομαλά χωρίς ουρές στους αναβατήρες και χωρίς άλλες γκρίνιες .Ορισμένοι μάλιστα από τους αρχικά διαφωνούντες αφού μου έδωσαν την ευκαιρία να τους εξηγήσω τα παραπάνω τελικά συμφώνησαν.
Όσοι με γνωρίζουν από παλιότερα , ίσως έχουν καταλάβει ότι τουλάχιστον προσπαθώ να είμαι αντικειμενικός ,ειλικρινής και συζητήσιμος.
Στο βαθμό που μου αναλογεί θα΄θελα ·
Nα ζητήσω συγνώμη για την αναστάτωση του ΣΚ καθώς και για πολλά που θα μπορούσαν να βελτιωθούν Nα ευχαριστήσω τους πελάτες του Χ.Κ για την συμπαράσταση τους ·
Nα παρακαλέσω για ειλικρινή, ανιδιοτελή και εποικοδομητική κριτική του ΧΚΠαρανασσού.
Πάνος »
Η στήλη μας σε προηγούμενο άρθρο είχε αναφερθεί στο πρόβλημα του κινδύνου τραυματισμού από αδέσποτα σανίδια και την προσοχή που πρέπει να δείχνουν χιονοδρόμοι και καταστήματα ενοικιάσεων στους κανόνες ασφαλείας. Η απόφαση αυτή του Χ.Κ.Παρνασσού και του κ.Δρίβα έριξε φως στην ευθύνη των Χιον.Κέντρων όσον αφορά την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας στο ζήτημα αυτό. Μήπως είναι καιρός λοιπόν να εφαρμοστεί ο παραπάνω κανονισμός και στα υπόλοιπα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας;

Όσον αφορά τώρα τον κ.Δρίβα και την συνεργασία του με το Χ.Κ.Παρνασσού όλοι πλέον αναμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις. Είναι ηλίου φαεινότερο πως ο κ.Δρίβας καλώς εχόντων των πραγμάτων θα είναι ο επόμενος διευθυντής του Χ.Κ.Παρνασσού για την νέα περίοδο αν το χιονοδρομικό κέντρο έχει την παρούσα νομική μορφή.(Υπάρχουν πολλά σενάρια τον τελευταίο καιρό για ιδιωτικοποίηση του Χ.Κ.Παρνασσού.) Η επιτυχημένη του μέχρι τώρα πορεία στην αναβάθμιση του γερασμένου Χ.Κ.Πηλίου , η αναγνώρισή του από τους Έλληνες Χιονοδρόμους , η γνώση , το πάθος αλλά και το όραμα του για μια καλύτερη χιονοδρομία στην Ελλάδα είναι οι καλύτεροι οιωνοί για ένα νέο ξεκίνημα στο Χ.Κ.Παρνασσού αλλά και ένα καλό παράδειγμα προόδου για όλα τα Χιονοδρομικά Κέντρα της χώρας.
Ο ίδιος όπως μας αποκάλυψε σε τηλεφωνική επικοινωνία «αισθάνεται αισιόδοξος» αλλά αναμένει τις επίσημες αποφάσεις των ΕΤΑ ώστε να ξεκινήσει να παράγει έργο. Για όσους τον γνωρίζουν αυτό σημαίνει μεράκι για την χιονοδρομία ,καλή οργάνωση και σκληρή δουλειά σε όλα τα επίπεδα ...

Άραγε ένας κούκος μπορεί να φέρει την Άνοιξη στο Χ.Κ.Παρνασσού ; Ίδωμεν...

3 σχόλια:

Τη 12:47 μ.μ., Απριλίου 05, 2006 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

ola oraia kai kala alla..... an einai demeno sto podi to snowboard ...to louraki se ti exipiretei???...to na thn kanei to board apo to podi me demenh destra einai apithano....kai an poume oti mporei na shmbei kai ayto ....gia ta ski giati den milame gia lourakia ?

 
Τη 1:35 μ.μ., Απριλίου 06, 2006 , Ο χρήστης Blogger Βασίλης Κοκκότης είπε...

Το πρόβλημα με τα snowboard είναι στην διαδικασία μεταφοράς στους εναέριους αναβατήρες (βλέπε απόφαση Δρίβα) καθώς και την στιγμή που δεν είναι δεμένα στα πόδια.
Παράδειγμα ένας snowboarder ετοιμάζετε σε κάποια κορυφή να φορέσει το σανίδι του ή να βγάλει τις δέστρες από τα πόδια του. Κάτι αποσπά την προσοχή του και το σανίδι αρχίζει να τσουλάει και «άντε πιάστο»... Αν αυτό σου φαίνετε απίθανο ,πίστεψέ με ότι είναι από τους συχνότερους λόγους που φεύγουν τα σανίδια στο βουνό. Κάποιος άλλος ετοιμάζετε να το βγάλει από τα πόδια του και όταν λύνει τις δέστρες του φεύγει το σανίδι στην κατηφόρα?ενώ αν είναι δεμένο με το λουράκι μένει στο πόδι του.
Υπάρχουν πολλά συχνά ή σπάνια παραδείγματα για τον κίνδυνο αυτό. Και λέω κίνδυνο γιατί η ταχύτητα του snowboard είναι πολύ μεγάλη και οι λάμες κόβουν σαν μαχαίρια. Φαντάσου λοιπόν έναν πεσμένο αρχάριο ή ένα παιδί να βρεθεί στο δρόμο του ανεξέλεγκτου σανιδιού?
Όσο για τα σκι πριν εφευρεθούν τα ski-stop υπήρχαν λουράκια (δεκαετία 1970). Τώρα πια δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος μιας και στις δέστρες υπάρχει υποχρεωτικά ski-stop .

Ίσως να μας φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά , όμως φαντάσου πόσο σημαντική νιώθουμε την ασφάλεια όταν πρόκειται για εμάς , τα παιδιά μας ή τους φίλους μας. Ότι θέλουμε λοιπόν να κάνουν οι άλλοι για εμάς ας κάνουμε και εμείς για τους άλλους?..ώστε η μόνη μας έννοια μετά το βουνό να είναι το που θα φάμε παϊδάκια και όχι ποιο κέντρο υγείας εφημερεύει.

 
Τη 9:56 π.μ., Απριλίου 07, 2006 , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

HELLO KAI ENA MEGALO BRAVO GIA TO BLOG SOU!

katalavenw apolyta ayta pou les, kai symfwno sto oti den tha prepei to board na to krataei kaneis sta xeria tou sta lift. apla lew gia thn periptosh (kai mou exei symbei palaiotera) na exw to board sto podi kai na mou zhtan kai louraki!!! ayto nomizw parapaei ....

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα